Wales.

11 juli 2011 - Ware, Verenigd Koninkrijk

Al een hele tijd geleden had ik deze trip geboek naar North Wales. Dan was het eindelijk zo ver! Ik ging samen met Jessica Stam er naar toe. Maar voordat we zaterdag naar Wales gingen hadden we vrijdag avond een afscheidsfeestje van Femmie. Haar laaste week is ingegaan en ik zie haar niet meer in Engeland. Dat hebben we goed gevierd met Champagne! Het was een super gezellig top avondje.

Zaterdag ochtend super vroeg uit bed, maar moest er wel wat voor over hebben om naar Wales toe te gaan. Om half 9 (engelse tijd) vertrokken we vanaf Great Portland Street. Op naar wales. We maakten een stop onderweg bij Chester Daar kregen we de tijd om zelf vrij rond te lopen en wat te lunchen enz. Maar toen we er aankwamen zagen we heel veel mensen in Gala kleding. Wij hadden zo iets van wat is hier aan de hand en vroegen het aan onze Gids Andrew. Bleek dat er een paardenrace was. Na de wandeling wat hij ons wou laten zien en vertellen zijn we daar naar toe gelopen om een kijkje te nemen. Toen we aankwamen waren ze net de paarden aan het klaar zetten voor de race! Was super gaaf om de race te kunnen zien. Ook hadden we wel erg veel mazzel dat we op het goede moment aankwamen. Maar er hing een sfeer, en het was super groot. Iedereen ging er op af. Al hou je niet van paardenrace je gaat er heen op zaterdag als het er is.
Daarna weer snel naar de bus en gingen we weer verder op pad.
Op naar Conway aan de kust. Dat betekend strand! Onder weg vertelde Andrew dat in Wales 6 letters niet kennen. Tja welke zijn dat? JKQVXZ. Hoe zij de plaatsnamen uitspreken ik kan het niet. Heb het geprobeerd maar daar is om te laggen! Toen we aankwamen in Conway hebben we een stuk gelopen over de muur en genoten van het uitzicht. Daarna zijn we naar het kleinste huis van England/Wales gegaan.(misschien zelf wel van de wereld) Het was echt klein en smal. Vroeger woonde er iemand in. Maar nu mag het niet meer omdat het allemaal te klein en te gevaarlijk is. Je kan er namelijk geen kant op. Om in het huisje te kijken kon maar met 2 personen dan was de woonkamer/eetkamer/keuken al vol! Maar het was een schattig huis. Daarna gingen we naar ons Hotel in Liandudno. Heerlijk aan de kust. Met een mini zand strand. De rest van de kust was allemaal stenen! Mis dan toch wel het grote lekkere zandstrand van Nederland om even lekker er overheen te lopen. Onderweg met de uitjes hadden we contact gemaakt met Juliana vanauit Ohma (Amerka). Gingen we met elkaar uit eten en hadden een hoop gekletst. Dat was erg gezellig. Savond gingen we wel optijd naar bed omdat we Zondag weer een lange dag voor de boeg hadden.

Zondag gingen we eerst naar de top in Liandudno. Mooi uitzicht over Snowdonia. Daar gingen we later naar toe die dag. Maar eerst gingen we even naar Llanfairpwllgwyngyll. Dat is een mond vol. In het engles betekend:The church of St. Mary in the hollow of white hazel trees near the rapid whirlpool by St. Tysilio's of the red cave. Het is de langste plaatsnaam in Wales. Na daar een korte stop gemaakt te hebben zijn we richting Snowdonia gegaan. Daar gingen we met een oude stoomtrein de mauntens in. Toen kwamen we ook plaatsnamen tegen waarvan je dacht okee hoe spreek je dat uit. Maar het uitzicht was erg mooi. Nog een paar stops gemaakt om wat foto's te nemen. Toen weer terug richting Engeland/Londen. De tijd vloog voorbij. De terugweg in de bus hadden wij (Jesscia, Juliana en ik) veel lol met elkaar. Super gelachen om de mensen hoe ze lagen te slapen. Zels onze gids lag te slapen! Hij had het wel door dat wij de hele tijd aan het lachen waren enz. Maar niet dat het ook om hem ging! haha Geweldig om te zien hoe je soms kan slapen. Ik kwam gister avond pas om 11 uur thuis. Dan is vandaag (maandag) toch wel zwaar om te werken. pfff....
Ik weet zeker dat ik nog een paar plaatsen ben vergeten waar we zijn geweest. Want we hadden veel stops. Ook wil ik even het weer van Wales vertellen! Het was !!!ZONNIG!!! In Wales hebben we maar één bui gehad van 30 minuten zondag. Het regent niet altijd in Wales het is daar ook gewoon zonnig.

Het was een zeer geslaagd weekendje en heb er erg van genoten. Het leek wel langer te duren dan 3 dagen. Het was Top!