Glasgow

7 maart 2011 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Weer een nieuw weekendje en een nieuw avondtuurd! Dit keer met het vliegtuig naar Glasgow. Een kort vluchtje maar dan ben je er een stuk sneller dan met de trein of bus. Samen met Jessica gingen ik daar de buurt verkennen.

Vrijdag hadden we de vlucht naar Glasgow, en  toen natuurlijk even zoeken hoe komen we met de trein in het centrum, waar kan je kaartjes kopen. Dat doe je daar gewoon in de trein. (hier heb je 1000 loketten en automaten waar je het kan kopen) In het centrum aangekomen was het een klein stukje lopen over de bergen in glasgow naar de Hostel. Dat zag er wel oke uit voor 2 nachten. Daar even wat folders gekeken voor een mooie bustour door de omgeving en de natuur voor op zaterdag! Daarna even nog een pubje ingedoken.

Zaterdag zijn we naar de standplaats gegaan waar alle touren begonnen. Zijn we bij 1 tour ingestapt en zijn we een rondje naar Loch Ness gegaan. Onderweg was het prachtig om te zien al die natuur en de bergen met op de top een beetje sneeuw. Bij loch ness zijn we met de boot een stukje gaan varen over het meer van loch ness, met als zo gezegde zoektocht, zal nessie er zijn????
Helaas hij was er niet, maar gelukkig was de zon wel doorgebroken die dag en heb ik heerlijk genoten van de zon!! Laat de lente en zomer maar komen!!!! Maar na een best lange dag in de bus en de stops die we hadden was ik best wel kapot. Dan maar gelijk op de weg naar de hostel een pubje in en dan vroeg naar bedje toe. Naja vroeg.... 12 uur op zaterdag is vroeg:-)

Zondag was het weer vroeg op omdat we een vroege vlucht haden van 11.45. Dus tja uitslapen zat er niet in. Maar dat maakt niet uit, want heb wel weer heerlijk genoten van het weer en de omgeving in Glasgow! Staan ook weer een paar foto's op me blog van het weekendje.

Op naar een nieuwe werkweek, een rustig weekje en weekendje voor de boeg. Dat is ook wel eens lekker.