Broertje!

27 februari 2011 - Ware, Verenigd Koninkrijk

Woensdag kwam Lennart over naar Engeland!! Om te zien waar ik woon maar ook om naar Londen te gaan! Helaas hij had niet zulk lekker weer mee genomen. Het regende die dag:-( die dag hebben we een beetje door Ware heen gelopen en zijn we niet heel ver weg gegaan. Beetje laten wennen aan hier de omgeving, nieuwe gezichten enzo.

Donderdag zijn we een stadion tour gaan doen! Langs alle  de voetbalclubs in Londen. Niet mijn favoriet maar ag ik kwam wel in andere delen van Londen waar ik zelf niet zou komen. Voor mij had het ook wel iets leuks! Bij het Wembley stadion zijn we een rondleiding gaan doen. Leuk om ook even de binnenkant te zien van een stadion. Want het is niet het zelfde als in Nederland dat je iets meer kan zien van de buitenkant. Allemaal goed dicht getimmerd en de receptie kom je ook niet gewoon. Je ziet heel erg goed dat het in verschillende wijken zit en ook wat voor wijken. Dat zie je ook een beetje aan het stadion terug. Want bij de speurs staan allemaal vervallen krak en mikkige, sloophuizen voor het stadion en bij arsenal is het onwijs nieuw en iedereen kan er rond lopen. Hele andere wijk en hele andere indruk. Het was een lange dag met veel reizen en doen maar zeker voldaan!

Vrijdag zijn we wat gaan sightseeing in Londen We waren op tijd bij de Wisseling van de wacht bij Buckingham palace. Het was best druk daar, waar moet je staan en waar zie je het best? Uit eindelijk hadden we een top plek gevonden. Voor de middelste toegangspoorten. Wij konden niet zien wat er achter de toegangspoorte gebeurde hoe ze het daar wisselde. Maar we zagen ze wel goed voorbij komen en aan het einde kwamen ze in groepen recht op ons afgelopen en konde we ze heel goed zien. Misschien ga ik nog maar een keer en dan zorgen dat ik het kan zien wat er gebeurd aan de binnekant van het het. Ik heb een paar filmpjes gemaakt die staan onder video's hoe dat ging met de wisseling van de wacht. Daarna zijn we verder gegaan naar de Big ben en Londen Eye. Voor mij al zeker de 5de keer dat ik er was. Maar toch ook wel leuk om het te laten zien. Daarna zijn we naar Piccadilly circus gegaan door de regentstreet gelopen voor Lennart omdat hij even langs de ferrarie shop wou en natuurlijk de speelgoedzaak de Hemleys! Daarna zijn we nog naar de Tower Bridge geweest. Daar zijn we naar binnen gegaan en daardoor naar de andere kant gelopen. Heb je een aardig uitzicht over Londen heen! Daarna weer heerlijk naar huis gegaan, want we waren toch wel aardig goed gesloopt van 2 vermoeiende dagen.

Zaterdag een klein beetje uitslapen, het valt niet mee als je in Nederland normaal zeker tot 12 uur in je bed licht te stinken en hier word je er door je zus al uitgeschopt voor half 10... Toen zijn we rustig aan naar Cambridge gegaan met de trein. Daar een beetje winkels wezen kijken en een klein beetje van de stad gezien. Toen gingen we weer optijd terug naar Ware en zijn we s avonds nog even naar de plaatselijke pub gegaan. Daar een gezellig avondje gehad.

Zondag, helaas het einde van een paar gezellige dagen! Lennart moet ze spullen pakken en weer naar huis... Ik kijk er met veel plezier op terug op de dagen dat hij hier was!! Heb genoten van een paar (drukke/vermoeiende) super gezellig dagen.

Op naar weer een gewone werkweek en einde half term(vakantie weekje) Alles begint maandag ook weer met clubjes/hockey/school enz. Dan vrijdag naar Glasgow!

1. Jeannette:
    27 februari 2011
    Hoi Nina,

Jullie hebben het prima naar jullie zin gehad.
    Je heb weer een leuk stukje geschreven en heb je nu genoeg voetbalstadions gezien?

Groetjes Jeannette