Bezoek vanuit Nederland!!! Jippieeeeeee!!!

29 november 2010 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Ja ja afgelopen vrijdag avond kwam er bezoek uit Nederland!! Mama, Ada, Tante Joke en Jeannette. Ik ging ze ophalen bij het treinstation in Harlow. Ik kwam met de auto dat vonden ze wel raar en wennen. Tja had ik eerst ook toen ik kwam, maar na 1 dag ben je er al aardig aan gewend. Toen hebben we bij mij "thuis" een drankje gedaan en heb ik de meiden naar het hotel in de buurt gebracht en even geholpen naar de kamers.

Zaterdag ochtend hadden we om 11uur afgesproken bij onze meetingpoint. Toen gingen we met de trein naar Londen toe. Volgens hun waren ze al bij sommige stations geweest gister... Maar dat kan helemaal niet omdat ze van een andere kant kwamen!!! Toen gingen we eerst naar het Winter Wonder Land. Dat was in het Hyde Park. Daar stonden heel veel kraampjes maar ook kermis atracties zoals: spookhuis, draaimolen, reuzenrad, mini achtbaan enz. Alleen geen gokautomaten. Wij hebben erg gelaggen met elkaar in het park. Jeannette had een paar fietsjes gevonden en gekocht, hoe kon dat ook anders als fietsgek!! Ada heeft heeeeeeeeeel veeeeeel verschillende mutsen opgehad. Want ze was opzoek naar een muts voor op de Weizenzee waar ze heen gaat met mijn moeder. Ik ging met alle leuke poppen op de foto zoals de kerstman, sneeuwpoppen enz. Na het winter wonder land zijn we door Oxfordstreet en Regentstreet gelopen. De straten waren speciaal voor ons afgezet zodat er genoeg ruimte was om overal te lopen en te kijken. Er waren een paar zijstraaten die wel open waren en dat werd goed geregeld door de politici dat die konden oversteken. Maar het was ook speciaal omdat ze over gekomen waren liepen er ongeveer wel 1 miljoen mensen daar!!! Dat is niet overdreven als ik dat zo gok.... Het was onwijs druk, maar wel leuk om de sfeer zo te proeven en het gezein te hebben. Ook tussen door hebben we veel gelaggen en gekletst! Toen kwamen we bij Picedilly Cirus uit en zijn we nog even door ChinaTown gelopen. Toen heerlijk weer de weg terug genomen met een tussenstop bij Tottinghamhil want daar moesten we er nog even uit om rozé te kopen en gingen daar ook maar even wat eten bij de KFC. Toen we weer met de trein in Ware aangekomen waren gingen we met ze alle naar het hotel toe en daar wat lekker gedronken en gehangen. Maar het belangrijkste nieuwe plannen maken voor morgen.

Zondag zijn we weer naar Londen gegaan. Het was vreselijk koud, het was ongeveer 0 graden. Toen zijn we vooral de bekende dingen gaan kijken. Eerst naar Covent Garden geweest. Daar bij het marktje wezen kijken, en tja het zal Jeannette niet geweest zijn of ze vind daar ook weer fietsen. Daar waren ook veel mensen die dingen op straatdeden, een gochelaar en mensen als standbeeld enz. Dat maakt het wel erg gezellig. Daarna waren we naar buckingham palace geweest , even zelf met lekaar de wisseling van de wacht gedaan want we waren natuurlijk te laat er voor!! Moet toch wel een keer lukken dat ik het kan zien?!?!?! daarna zijn we naar de Big Ben en de Londen Eye geweest en begon het al schemer te worden en werd het allemaal mooi verlicht. Bij de Londen Eye stonden ook weer kerst tentjes buiten maar ook een grote sneeuwbol daar zijn we met ze allen ingegaan en lekker met al het sneeuw gegooid. Daarna al laatste wat ik heb laten zien als gids aan de toeristen was de Tower Bridge. Toen zaten we met ze allen uitgeput in de trein opweg naar Ware. Zijn we lekker uiteten gegaan bij de Vine!! Jammiee Jammiee Jammieee. Nadat het buikje heerlijk gevuld was gingen we bij mij "thuis" nog even een lekker bakkie koffie doen en kon Steve eindelijk met mijn moeder praten. Want hij moest haar nog wat vertellen dat ik hier de komende jaren nog niet weg ben!! Dat 16 jaar word inplaats van 1 jaar!!!!!! We hebben nog erg gelaggen en gepraat. Toen gingen de meiden nog met ze allen stoer terug lopen naar het hotel.

Maandag ochtend (vanmorgen) ging ik de vrouwen ophalen bij het hotel en zijn we naar Van Hagen geweest naar het tuincentrum. In Nederland zijn jullie verwend met de hele kerstshows enz. Dat is hier heeeeeeeeel anders. Toen gingen we nog bij mij "thuis" koffie drinken. Esmée en Ruben stonden er van te kijken hoe veel er over vloer kwamen. Het was een beetje een afscheids gesprekje, want ging ze daarna weer naar de trein brengen zodat ze optijd het vliegtuig haalden. Bij de trein was het toch wel weer een beetje moeilijk!! Alle lieve dingen wat ze zeiden en alle leuke dingen die we gedaan hebben. Maakte het afscheid toch weer een klein beetje moeilijk. Maar over 3 weken ben ik weer in Nederland!!!! Dan kan ik ze allemaal weer zien!!!

Bedankt dames voor dit gezellige onvergetelijke weekend!!!

1. Ada:
    Hoi Nina,

Helaas weer thuis! Ik heb ook een super gezellig weekend gehad. Dit dankzij jou, je bent een kanjer van een gids in Londen! Het was berekoud, maar beregezellig! Kus Ada.
  2. Jeannette:
    Hoi Nina,

Ik heb heerlijk genoten van het bezoek aan jouw. Leuke dingen gedaan, mijn ogen uitgekeken en zoals je al in je verslag vertelde ook wat fietsjes gekocht.
    Groetjes en kusjes van Jeannette
  3. Sjaak en Carla:
    Lieve Nina,

Het was een onwijs geweldig fantastisch weekend.
    En dan is het echt wel lastig om weer naar huis te moeten! (snif snif)

heel veel xjes
    mams
  4. T.Joke:
    30 november 2010
    Lieve Nina,
    Ook ik heb een onvergetelijke "vakantie" gehad. Jij had echt aan alles gedacht. Bedankt voor alles wat je voor ons allen hebt geregeld. Zie je over 3 weken met je mooie jas.....!
    Gr. en een dikke zoen van mij. t.joke
  5. Marry:
    30 november 2010
    Wat leuk om mee te lezen. Jullie hebben een geweldige tijd gehad. Nina je doet het geweldig daar lees ik. Heel veel plezier bij je gezinnetje en ik spreek je moeder en tante Joke nog wel een keertje.
    Liefs.

Willem en Marry.
  6. irma:
    5 december 2010
    dat ziet er gezellig uit. wat leuk om te lezen dat het zo superfijn is daar en heel bereikbaar om jou op te zoeken, dat maakt het nog leuker. Hoe gaat het er in engeland aan toe als er sneeuw ligt, of heb je dat nog niet meegemaakt? Nog 2 weken en dan zien we je weer. Leuk hoor. Tot eerste kerstdag.
    liefs gerard en irma